onsdag 14 december 2016

Lucka 14 med Søren Bidstrup

När du öppnar lucka 14 är det ett Dansk bidrag i luckan.
Ingen mindre än Søren Bidstrup, en till av mina danska favoritfotografer.
Så otroligt trevlig och lugn när man stöter på honom. 
Duktig vet både du och jag att han är och kommer du ihåg det här inlägget?
Søren finns ofta med som vinnare i olika fototävlingar och 2013 fick han pris i World Press Photo med en bild på sin fru Stine Bidstrup (också hon fotograf), när hon sitter och kissar. 
Du ser den bilden här. Men som "hämnd" vann Stine pris i Danska Årets Bild med ett foto när Søren sover bara två år efteråt, ja sådär håller de på alltså i familjen Bidstrup, se den bilden här (du måste scrolla ner en bit)
Underbart!
Stine har redan varit med (2103) i den här kalender och hennes lucka finner du här.

Men nu öppnar vi upp luckan va?
Mina damer och herrar, Søren Bidstrup.

Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året?  
Jeg er aldrig tilfreds – det kan altid være bedre - punktum.
Jeg har været I USA to gange, i anledning af præsident valget, og det har været super spændende.


Berätta mer?  
Det er femte valg I træk, jeg har været så heldig at få lov at lave reportage op til selve valget. Jeg elsker at arbejde I USA. Det er et land, der har det hele.

Det at være ude og se og møde mennesker. Og så er det fantastisk at få muligheden for at rejse I disse trængte medietider.




Foto: Søren Bidstrup


Vad är din idé om fulländad lycka?  
Når tingene kører og jeg ikke bekymrer mig.

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Nej, jeg er ikke til stoffer, men gerne til gin tonic, både til hverdag og fest.

Vilken är din största fobi?  
At falde I vandet hvor jeg ikke kan bunde, for jeg kan ikke svømme.

Vilken är din favoritsvordom?  
Pis os, og f ordet.





Foto: Søren Bidstrup


Vad är din största rädsla?  
At være magtesløs I forhold til ,hvis der skulle ske min familie noget.

Vad ogillar du i din personlighet?  
Der er desværre mange, men en af de mere uskyldige er, alle mine overspringshandlinger.

Vad är din bild av total misär?
Alt menneskelig uretfærdighed, der foregår i verden, krig, undertrykkelse, sult, manglende ligestilling ovs – bliver ofte helt ør i hovedet over at tænke på det.  
På et helt personligt lavpraktisk plan, når min elskede espressomaskine ikke virker, hvilket den ikke gør I skrivene stund. 

Så er det svært at komme ordentligt igang med dagen J.

Vad ogillar du i andras personlighet?  

Mangel på empati.





Foto: Søren Bidstrup


Vilken levande människa beundrar du mest?  
Hmm må sige mine forældre, de er altid positive og glade og sidder aldrig stille. Egenskaber, jeg ville ønske, jeg havde arvet af dem.  
.
Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?

At skulle kloge sig, imod bedre vidende på de sociale medier.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Den voksende dunk på maven

Vilken levande människa ogillar du mest?  
Der er ikke en konkret person. 

Mennesker der prøver at påtvinge andre deres holdninger.

Vilken är din största motgång i livet?  
Da jeg blev skilt og ikke længere skulle se mine store børn hver dag.





Foto: Søren Bidstrup


Vilken bok har betytt mest för dig?
Har altid købt rigtigt mange fotobøger – det var her man kunne hente inspiration før internettets indtog.

Konstigaste stället du vaknat upp på?  
På gulvet ved et bump.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Dave Gahan, forsanger I Depeche Mode

Var skulle du helst av allt bo?  
Ved havet i Californien.  

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?  
Det, at de netop er mine venner.

Hur skulle du vilja dö?  
Træt af dage, omgivet af min familie.





Foto: Søren Bidstrup


Vad är din största extravagans?  
Mine fire børn.

När ljuger du?  
Det har jeg fortrængt.

Vilken är ditt favorityrke?  
Det job jeg har. Kniber mig ofte i armen over, hvor heldig jeg er, over at være havnet, hvor jeg er.





Foto: Søren Bidstrup


Vad är ditt motto?
Det går nok.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?  
Tænker fotografi. Alt for meget.

Ångrar du något i livet ?  
Nej.


-----------

Tack så mycket för hjälpen Søren!
Hälsa Stine så gott och ha en riktigt God Jul & Gott Nytt år!

När du imorgon river upp luckan så är det en till fotograf jag tycker mycket om.
Hon gillar att klättra bland annat.
Du följer med va?



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden