onsdag 5 december 2012

Lucka 5 med Magnus Sundberg




När du kliver upp och river upp lucka 5 hittar du Magnus Sundberg.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Reportageresan till södra Turkiet på gränsen till Syrien som jag och min kollega Sarah gjorde i somras.

Berätta mer?
Vi beskrev Syrien konflikten genom flyktingarna som levde på gränsen, framför allt mötet med den unga aktivisten Hakim som vi var tillsammans med innan han gick ut i kriget. Jag är nöjd eftersom vi kom nära och var med honom i vardagen.
Vi förenklade inte konflikten utan gjorde den mer komplex.

Vad är din idé om fulländad lycka?
Drömmar som ibland slår in.

Vad är din största rädsla?
Flygrädsla.



Foto: Magnus Sundberg

Vad föraktar du i din personlighet?
Föraktar är ett för starkt ord men jag ogillar min otålighet, min korta stubin, jag trodde det skulle bli bättre med åren, men icke. Jag kan bli heligt förbannad och det tar för mycket energi.

Vad är din bild av total misär?

Att vara fråntagen alla sina mänskliga rättigheter.

Vad föraktar du i andras personlighet?
Självgodhet och girighet

Vilken levande människa beundrar du mest?
Min ömma moder.

Vilken är din största extravaganza?

Att inte säga nej, när min ömma mor säger ta en kaka till om det smakar.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Godhet

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Min rondör.

Vilken levande människa föraktar du mest?
Försöker undvika att tänka så, men ok det är hård konkurrens om första platsen, det handlar ju oftast om handlingarna som en människa utför och inte själva personen just nu ligger Avigdor Lieberman (israels utrikesminister) på första plats.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan.
Vem skulle det vara?

Findus, jag älskar barnböcker och Findus är min favorit, eller som Lionel Messi på ett fullsatt Camp Nou där jag just satt tre baljor i ett El classico inför jublande Katalaner.

Var skulle du helst av allt bo?
Trivs bäst hemma, men kryddat med många resor.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Omtänksamhet.

Hur skulle du vilja dö?
Smärtfritt i en dröm om ett liv efter detta.

När ljuger du?
Det kan jag tyvärr inte avslöja, hela mitt liv står på spel.


Tack så mycket Magnus, ha en väldigt fin jul.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden