måndag 2 december 2013

Lucka 2 med Magdalena Taubert



I lucka 2 hittar du Magdalena Taubert.

Magdalena är den flitigaste fotografen i mitt Instagram-flöde. 
Under året hade Magdalena en utställning med sina mobilbilder i Stockholm.
Jag känner inte Magdalena särskilt väl om jag ska vara ärlig men vill ändå ha med henne här i kalendern såklart.
Varsågod.


Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Mina bilder från två stillsamma veckor med mina barn o föräldrar i Ångermanland i somras.

Berätta mer.
Vi gjorde inte mycket men i detta fanns det ett skönt lugn och gemenskap.
Tror det syns i bilderna.

Vad är din idé om fulländad lycka?
Harmoni och balans, av kraftfull energi och lugn och stillhet, i en gemenskap.




Foto: Magdalena Taubert

Vad är din största rädsla?
Att något skulle hända mina barn och att de skulle få leva med rädsla och otrygghet.

Vad ogillar du i din personlighet?
Min stundvisa energi, envishet och mitt otåliga sinne som ibland går över styr.
Oftast är det positivt dock.




                                                                                                                  Foto: Magdalena Taubert

Vad är din bild av total misär?
Att vara allvarligt sjuk och inte ha tillgång till sjukvård och ett hem. 
Att leva totalt utan kontakt med andra människor.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Snålhet, girighet, egoism och slösaktighet. 
Det gäller både kärlek, pengar, vänskap, vår miljö...

Vilken levande människa beundrar du mest?
Den som tar vara på sitt liv.
Den som orkar lyfta sig ur exempelvis en stor sorg med förståelse om att livet är kort och att det är vars och ens plikt att göra det bästa av sitt och sina medmänniskors liv.





                                                                                                                   Foto: Magdalena Taubert

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Att vi tror att vi använder våra hjärnor på bästa sätt.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
"Pass"




                                                                                                                   Foto: Magdalena Taubert

Vilken levande människa ogillar du mest?
Den som är medvetet elak och egoistisk. 

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
"Pass"


Var skulle du helst av allt bo?
På en klippa vid havet, med en stor skog strax bakom.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Lojalitet och klokhet.




                                                                                                                   Foto: Magdalena Taubert

Hur skulle du vilja dö?
Älskandes.

Vad är din största extravagans?
"Pass"

När ljuger du?
När jag vill skydda någon.

Vilken är ditt favorityrke?
Där jag får leka och utvecklas.

Vad är ditt motto?
Just do it!


Tack så mycket Magdalena, ha en god jul och ett gott nytt år!



                                                                                                                   Foto: Magdalena Taubert

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden