onsdag 8 augusti 2012

43 sekunders exponering!

I dagens tidning har vi en grej om beachvolleyboll. Jag har varit där två kvällar för att få till den där kvällssolen men det har inte funkat alls. Första kvällen var det match lite för tidigt och planen låg i skugga och husen i toksol så det blev inte snyggt. Sen var det uppehåll då jag antar att det var som finast. 
Dag 2 var matchen så sent så det var kolsvart. 
Men det gjorde att jag fick användning av min "klump"som jag alltså satte fast på ett räcke.
Där använde jag verkligen det sista jag släpat med mig vet jag. 
Nu är allt använt.
Sen var det bara exponeringen kvar. 
Känn på den här då.
100 asa och bländare 22 exponerad på 43 sekunder för att få med lite himmel och hus.
Men blev inte planen alldeles för ljus då frågar du dig.
Jo, jag fick hålla handen för objektivet i nederkanten i 41 sekunder och sen ta bort handen.
Sa du fotoklubb?
Fotografkollegorna tittade på mig som om jag vore galen.
Kul.
Såhär blev det i tidningen.


3 kommentarer:

Niklas Johansson sa...

Nice, kreativiteten flödar - sådant gillas!

/Niklas

peter sa...

mkt intressant!

peter l

Lars Dafgård sa...

Det där har jag testat i lite olika former, funkar alldeles lysande. Det va Herr Fougstedt som lärde mig en dag i Kalmar. Bra jobbat kompis, bra jobbat.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden