onsdag 13 februari 2013

Påven

Som du säkert har koll på så hoppade påven av här om dagen.
So What, men det tycks aldrig har hänt vilket gör att det blir en världsnyhet på sitt sätt.
Jag kollade några tidningar dagen efter här i Sverige och det var få som toppade med det.
Vi själva satsade på att dra på några matlådor och ha påven liten.
Inte så bildjournalistiskt starkt kanske men jag klandrar inte den stackars fotografen som fick uppdraget.
Men var det rätt beslut?


Här nedan följer ett gäng andra dagstidningar i världen så ser du hur dom löste sina ettor just denna dagen. 
Är Sverige för litet för att fatta sånt här?
Jag minns att vi skrattade lite på Sydsvenskan dagen efter 11 september och vår rival Skånska Dagbladet inte ens körde det på sin etta.
Är vi själva där nu?
Se fler ettor från den dagen här.













2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är det pinsamt. Svensk media har för närvarande näst lägst förtroende i Sverige hos allmänheten i en aktuell mätning. Bara bankerna har lägre. Det är bara att följa debatten så fattar man.
Tommy S

Christian Andersson sa...

Snygg sammanställning. Jag tycker att svensk media ofta tappar bort resten av världen när det pågår en svensk "skandal". Påvens avhopp känns ju onekligen som en större nyhet än lite hästkött i en snabbmatslasagne.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden