måndag 4 november 2013

24 bilder och 3 filmer


Igår var det fotboll igen. MFF hade redan vunnit SM-guld men matchen måste ändå spelas såklart.
Vinst igen med 3-1.

Der blev en lång dag med 13 timmars arbetsdag.
Sådär 24 bilder publicerade och 3 filmer till webben.
Der får räknas som godkänt tycker jag.

Började dagen hemma hos mittfältsmotorn Erik Friberg som tyckte vi kunde gå hem till forwarden Magnus Eriksson som mycket riktigt låg och sov.
Han bjöd på kaffe men hade tyvärr inget.
Så Erik fick ringa hem till sin sambo så kunde hon i sin tur skicka över lite mellan balkongerna.
Vi gick och köpte snus.
Magnus Eriksson skulle i sin tur köpa festkläder och klockan var redan 11:40.




Spelarna med barn fick ta med sig sina på den såkallade "line-upen"
Här kommer Erik Friberg i mitten på väg ut med Ebba.

Daniel Andersson byttes in i den 84 minuten och blev direkt matchen spelare.
Utan att ha röt bollen.
Hela stadion reste sig upp och då fick även jag en liten fin känsla i kroppen.



Sen efter matchen började det stora kaoset, det väntade och det som MFF själva ställde till med.
Prisutdelningen var den sämsta på länge.

Från min fotografposition såg jag knappt någon för presschefer och MFF,s egna fotografer.
KATASTROF alltså!
Lägg ner, kände jag då.

Efter ett tag släpptes vi in lite närmare men drogs snabbt tillbaka och en vakt lyckades putta den gamle fotografer Pierre Mens ner i gräset.
Sen fick vi gå in igen.
Suck!

För rörigt och oproffsigt om du frågar mig.

Blev besviken att ingen tog den sittande Lennart Johansson i handen heller.
Han bara satt där och torkade sina tårar i ögonen.


Längst fram går samme gamle Erik Friberg som jag hängde på.
Vi tog i hand och jag sa Grattis!
Fin kille det där.

Jag satte en Go-Pro på min kamera (i blixtskon) och du ser en liten snutt här.






Efter all stress var det dags för fest på restaurang KP i Malmö.
Ja, det är vad det är.
Du ser en film här.


Det blev en lång och tuff dag.
Alla reportrar var inkallade och ett starkt redigeringsteam.
Det är kul men väldigt jobbigt.
Jag gjorde som sagt 3 stycken "filmer" också.
Du ser en om Erik Friberg här.

Hur blev det i tidningen då frågar du dig?
Jag räknar att jag har runt 24 bilder i tidningen idag. Det måste vara rekord.
För mig alltså.

Såhär ser det ut, vi gjorde en egen "rygg", "bilaga", vad du vill.

Nu ska jag åka till Danmark för PF-dagarna.
Vi hörs mer.

Det brukar vara grymt.














5 kommentarer:

Jonas sa...

Vilket proffs du är

Petter arvidson sa...

Det här var första gången jag bevakade ett herrlag när de höjde den Allsvenska pokalen. Så jag har inget att jämföra med. Men det är här var riktigt illa. Jag hoppas att verkligen det var en engångsgrej och att det blir bättring.

Roligt med GoPro kameran! :)

Lars D sa...

Tack ska ni ha.

Ja, det var kaos Petter, för dåligt och för många fotografer och för mycket MFF-folk.
Bytte ju sida från dig och där var det ännu sämre:-(
Ja, ja.

/LarsD

Anonym sa...

Så grymt bra bilder. Du har verkligen jobbat hårt. Men kaos kommer man väl knappast inte ifrån. Jag var på plats 2004 och 2010 då MFF tog guld. 2004 regnade det och var kallt o jävligt. Publiken rusade in och publikvärdarna verkade inte vara beredda. 2010 var det publikrusning igen och det var nästan det värsta jag varit med om… Nästan lite otäckt. Sedan kan man ju jämföra med Boråsmatchen då det också blev någon form av kaos. Gårdagens MFFarrangemang var väl bra på så sätt att man slapp publikrusningen men samtidigt blev det lite trist. Arrangerat och samtidigt verkade inte vakter och MFF-folket riktigt tänkt igenom allt. Håller med om att det blev rätt så dåligt resultat utifrån oss pressfotografers synvinkel.
Claes Hall

Daniel Nilsson sa...

Bra jobb där!
Jag tycker att du har utvecklats som bara den sen du blev sportfotograf på heltid !
:-)

//D.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden