tisdag 14 oktober 2014

Pizzasallad

Det är början av 2005 och Tsunamin har ödelagt hela Banda Aceh i Indonesien.
På en dörr sitter en kvinna och diskar i det smutsiga vattnet.
Hon har hittat sina rutiner igen, livet måste bara rulla vidare.
Snart är det 10 år sedan katastrofen och jag undrar hur det ser ut där idag, jag gissar att jag inte kommer få veta det.

Om jag inte minns fel så skulle Pierce Brosnan göra en film där han spelar Robert Capa.
Men jag har aldrig sett till den.
Nu får jag ett mail av Åke Ericson och nu tycks Downton Abbey-producenten vara på gång med en film om Magnum.
Läs mer här.

Jag och Jonas Lindkvist håller på att planera en träff för alla som gått våra workshops.
Nu har vi bjudit in nästan 50 personer för en dag i bildens tecken.
Att prata bild, dela erfarenheter och kanske skära ner någons reportage.
Äta en pizza.
Ja, lite så.
Blir fint.

Du kan så länge gott titta på den här.

Eller ta dig en titt på den här festivalen.

Eller varför inte på Åsa Sjöströms bilder här.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden