lördag 23 maj 2015

Dag 3 (bäst, so far)

Att resa med barn är som att uppleva mycket igen och igen.
Idag har vi haft en riktigt fin dag och solen sken den med.

Vi började med att göra Jan Olby en tjänst och gå upp till BHphoto för tredje gången på två dagar.
Nu känner även Irma igen de gröna markiserna när vi kommer längs 33:e gatan.
Det är ditt kvitto Jan som Irma har i handen på bilden.

Båt över till "State Island" och som en kille på båten, i 20-rsåldern grälade med sin flickvän i telefon.
Det blev riktigt underhållande.

Jag förvånas varje gång jag på restaurang får veta "exakt" hur många kalorier som jag får i mig.
Irma förvånas inte, hon bara konstaterar att alla här har en baby i magen.

Vi hade en ljuvlig kväll med häng i Washington Square med gräshäng, filminspelning (det är ju alltid det där) och folkliv.
När vi väl hittade en restaurang vi tyckte passade var vi helt färdiga och Irma var torr i mun av törst och gick och smackade med mun sista tiden av promenaden.
Men vi löset det också.

Nu sover hon gott med sin nya häst hon fått och vi vandrade längst hela Time Square på kvällen och alla ville ta bilder med Irma.
Stålmannen, Spindelmannen, Frost, En cowboy och några riktiga sjömän?!.
Irma ignorerade bara (men sa hej-hej) och på vägen hem åkte vi med en taxi-kille från Algeriet.
Han kunde mer om svensk politik än mig och var orolig för SD och deras framfart.
Bara i New York mina vänner.
Det är lärorikt varje dag.
På många sätt.

1 kommentar:

BRUNTE (Lars Brundin) sa...

Fint :) Ha det bra broder

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden