onsdag 20 april 2016

Leverpastej!


Det här är en match som Zlatan spelade tidigt i sin karriär, i U21-landslaget.
Motståndet är Makedonien och matchen spelades också där nere.
Det är egentligen inget konstigt med det, det konstiga kanske är att en av männen som satt på "läktaren" har en HIF-tröja på sig.
Matchen spelades den 1/9 och året var 2001.

------------

Solen skiner idag i Malmö och jag kommer in, efter två ärenden tidigt på kontoret.
Mycket att göra idag, det går i full fart. 
Bra det. Tack för det.
Men det finns några grejer jag måste ta tag i innan det är helt som det ska känns det som.
Som skaver.

------------

Jag försöker pitcha in några grejer, ja så är vardagen.
Värst är de som inte ens svarar och det är ju 89% av redaktörerna.
Det stör mig.
Värst är de som tar pitchen och gör just det jobbet på egen hand.
Dåligt.

------------

Igår blev en reporter misshandlad på fotboll i Stockholm.
Nu ska nog facket dra sitt strå till stacken gissar jag.
Vardag för bildjournalisten, men det räknas inte på samma sätt.
Såklart.

------------

Cirkus igår.
Lite fint, lite tragiskt på något sätt.
Bara privata bilder.

------------

World Press photo testar ett nytt upplägg i år.
Dels ska inte alla pristagare längre föreläsa och så kostar det numer lite pengar.
Inget konstigt med det, har ju under alla år varit ett grymt program det där.
Jag rapporter mer om det såklart till helgen.

------------

Vi är många som sörjer nu. En av våra fina kollegor dog i måndags kväll och det känns för tråkigt.
När döden kommer sådär nära, skär den rakt igenom.
Mina tankar går såklart till familj och vänner till Adam.

------------

Vi har någon plats kvar till workshopen, se till att anmäl dig bums här i länken till höger.

Nu ska jag jaga vidare här med punkter och uppdrag.

Ha en fin onsdag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden