söndag 18 juni 2017

Söndag

Jag sitter trött vid datorn efter många minst sagt fulla dagar.
Skolavslutning i fredags och på lördagen var det också vernissage för Jörgen Johansson i Hovdala för att för min del avrunda den kvällen med en 50-årsfest på Österlen för Claes Thuresson.
Full fart alltså.

Vi börjar med skolavslutningen.
Det är alltid vackert, det vet du och när 9:orna går ut är det något alldeles extra.
Allt nytt som väntar och all trygghet de lämnar bakom sig.
Livet.

När vi kommer till Jörgen Johanssons utställning på Hovdala slott tycker jag du ska åka dit.
I lördags var värmen slående där på slottsträdgården för att inte tala om inne där bilderna hänger.
Fine Jörgen fick ta av sig kavajen till sist, det blev för varmt även för honom.
Det var ett stort gäng kollegor som jag mötte, många från gamla Sydsvenskan och det gjorde mig glad.
Vilket projekt han rott i land, underbart att se.
Jag sitter och bläddrar i boken nu och inser gång på gång vilket enort jobb han sytt ihop och gjort något med.
Bara det är respekt tycker jag.
Köp hans bok och se till att ta en utflykt till Hovdala någon dag också under sommaren.
Han är grym Jörgen Johansson.
Jag slänger in filmen jag fick äran att göra också längst ner.

-----

På kvällen stack vi vidare ner till Österlen för att fira en annan fin vän, i Claes Thuresson.
Han såg så glad ut och sommaren mötte oss där i den gamla skolan där vi hade en fin afton.
Tack för det!

-----

Nu sitter jag och förbereder mig för en ny vecka.
Förkylningen tycks vägra släppa, men jag kör på.
Imorgon får jag dessutom ner Linus&Anna vilket jag alltid tycker är så himla fint.

Ha en bra vecka!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden